BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

osce ohh osce ...

18 . 09 .2010 & 19 .09 . 2010 ...

tarikh nie adalah tarikh osce untuk sem aku . fakulti nursing . sangat lahh cuak , perasaan takut . macam2 lah ade arn ..
untuk hari yang pertama .

mlm before exam of course lah kene study kan ? study2 sampai tertido . hahaha .. pagi2 , awal bangun ,punye la cuak kan . sampai jew fakulti sangat lah takut . dok diam bace buku . nasib baik lah aku punye matrik yang ke 59 . agak jauh ,tpy yang jauh tu lah lagi takut tau x? makin terase debaran nye ..

Dalam lab OBG .
aku diletakkan di 1B , takut sangat xtau ape yang ade kat dalam tuwh , doa jew banyak2 dalam hati tyme tuwh . bila loceng bunyi jew ,masuk bagi salam dan bagi kad matrik .
pastu die suruh bace soalan , after bace jawap lahh kan . tgah takut sangat kan ade gak la yang xdapat aku jawap . habis mase 5 minit , loceng pun dah bunyi , aku pun kuar , tukar stesen .
stesen yang ke dua pulak . cm biase bagi matrik ngn bace soalan . yang kedua soalan die " kene pakai sarung tangan strile ." cm senang tapy bila dah kt situ terketar2 jugak lah tangan nie ,..
bila loceng sudah berbunyi . harap maklum .kene keluar :D stesen yang ketiga pula dressing .
sebenarnya bole jew buat . tpy dengan muke c.i2 yang sengaje buat2 garang tuwh bole jadi down tau x ? xtau lah bape mark yang aku dapt wei . :( . stesen keempat pula kene bagi ubat im . intramuscular at punggung pt .( patient ) , dan seterusnya yang last , masuk kan ubat at punggung ..
habis 4 one day .
sudah!!
penat .
5 stesen macam 500 stesen .
pape pun alhamdulilah hbis 5 dah .
tinggal 5 lagi .
aduh !
sangat takut dehh .
hari yang ke 2 ..
macam biase ade perasaan takut lagi , tpy xlah sangat sebb untuk hari yang ke 2 mungkin lebih baik kowt . bila turn aku , masuk dalam bilik OBG . first , aku kene dilute ubat masuk dalm sring , lawakk gile tyme tuwh sbb tangan terketar2 sampai ambil neddle gune tangan , bahaya ooo . pastu , terfikir . aik! ape aku buat nie , aku ambil nalik mouth gag ,gune mouth gag pulak .
habis stesen 1 pergi ke 2 . stesen dua oxygen pula . prosedur alhamdulilah oke . but , aku tersalh stap , aku pasang oxygen dulu baru lap muke patient , but , aku still ag lap :) .
stesen ke 3 . STO .hahahaha . prosedur yang paling agak lah gempak .
nasib baik pernah buat dekat hospital . ingat sikit2 . walaupun bace xbuat cm susah ,
mase kat hospital letak gauze at badan baju patient . bila osce pun terikut . ambik kau !!!
main2 lagi kan ., pastu salah potong , sepatutnya selang seli aku buat sederet je .hahahaha . gila la aku nie .
stesen ke 4 . usrah .
usrah adalah mcm markah bonus lah kali nie ,
senang , alhamdulilah .:)
stesen ke 5 . kiraan ubat . owh sorry , sy masih lagi lemah dalam fama .
jadi tau lah akibat nya ..
tamat sudah osce untuk sem nie ,.:)
last sekali dengar komen2 dari semua lec .
adalah sangat teruk la untuk sem aku nie .
kene lah dengar ceramah free dari sorang2 lec .
nk buat cm ne .
soalan bole buat tpy ,
ketakutan tuwh yang x bole buat .
kesimpulanya , jangan main2 mase dalam lab ,tyme posting jangan lari2 tyme buat prosedur .!

No comments:

Post a Comment