BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

kawan + keje

dulu masa masa hbis sekolah pernah keje kat satu tempat nie
saje nak cari pengalaman sebab tak pernah keje
mula mula mak ngan ayah nie mmg la tak bagi kan
sebab untuk ape nak keje padahal ayah ngan mak bole lagi tanggung

punya la degil kan nak jugak pegi
padahal tak tahu nie nak keje ape
tapi rase nak jugak keje

suatu hari tu kawan kau cowl
die ckp ttg keje
bukan name sebenar P

P : " wei ! kau nak keje tak ?
I : keje ? keje ape ?
P : alaaa , biase je keje die , sales je . nk x ?
I : dekad mana ek ?
P : dekad melaka je
I : dengan sape ek ? kalau sorang aku tak nak ?
P : dengan aku la . kite berdua . dan kakak aku sekali .
I : hmmm. nanti la aku tye dengan mak ayah aku bgi ke tak pastu aku rojer kau oke .
P ; oke .


Pastu pegi la tye dengan mak dan ayah
kan mereka tak bagi kan
ntah tyme tu mmg meroyan sangat dah kowt
last nye pegi jugak
sebab mak n ayah da izinkan

pastu nak dijadikan cerita
masa aku sudah naek bas dandan membe aku nie cowl ckp

'' intan sorry wei aku ade orang colw doe ckp aku kene sambong belajar da
aku pun tak tahu doe tetibe die cowl pagi tadi ckp cm tu
macm mane nie ?
aku tak bole nak pegi doe ."

ehh ehh kawan
memang la terbaekk kau kan

sebab sudah naek bas aku teruskan sebb sie ckp tak ape ada kakak die
oke sabar .

sampai je kat melaka
supervisor keje tu datangg jemput

selepas itu die hantar ke hostel
kat hostel ade la kwan kwan baru :)

dalam hati tetibe tertye ty keje apekah yang akn kau buad nnt
sebab nampak pelik ngan gantung baju baju yang tak pernah aku nmpak
aku pun tye akk kat situ
keje ape nie ?
kwan ckp keje jusco
tpi kat jusco tak penah nampak pun baju nie

akak tu tak dapat jawap pape
cume die ckp
hmm . adik tgok je laesok dik .
aik!
keje ape nie .

oke tak ape tunggu sampai esokk

esoknye bila pegi keje
mak ai !
jual penapis air dari rumah kerumah kowt
tak macm celaka la kau kawan kencing aku
kawan baekk kowt
terima kasih la kan .? kan ?
kau memang kawan kau yang aku paling sanjungi bhai

tak lama aku kat situ rse 2 minggu je
tahan kowt
tengah panas panas
grrrrr ~

masa keje ni aku ada kwan ngan sorang kakak nie
die proteck aku gile2 la
aku sayang die
nama die kak ida
nie la die



kakak ida :)

kakak ida sangat baek kowt
die sama macm aku orang muar
satu hari kteorang fed up sangat ngan keje nie
bincang mcam mcm la nak benti cari keje lain
sumpah tak tahn

last ye aku benti dulu sebelum die
hehehe .
sian akak tinggl sorang
tapi sekarang die pun dah benti

hmm . keje tu tinggl sejarah bagi kami
but . aku happy keje situ
sbb kawan kawan sangt sporting
kat situ die mengajar kite cara hidup yang sebenar
kite bole motivasikan diri kite
mencari tahu mcm mana keje itu?
mcm mana nak mencari duet
mcm macm la .
dan aku pun jumpe kekasih hati di situ
hehehehe

pernah aku menagis sebb tak dapt balik kg
semu kawan kawan pujuk
tak kira lelaki dan pempuan
rase bagaikan satu keluarga yang besar
tulah hnya satu tak tahn dengn keje nye .


pape pun sumpah aku rindu dekat kawan kawan dekad e- nature .

No comments:

Post a Comment