BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
25 . 01 . 2011
selasa
lokasi : wad 5A .

hari yangg sungguh indah , pagi pagi mek kejutkan aku untuk mandi untuk pergi keje , badan masih lagi mengantuk tetapi keje tetap keje so kene bangun . setelah siap mandi semua ,pergi kerja lah kan ape lagi . sewaktu berjalan jalan dengan kengkawan sarapan sekali .
sarapan sambil berjalan . kuikuikui .

pagi pagi after dengar report macam biase buad basic nursing , then observation . masa aku tengah buad observation doktor tengar raound .
oke , tak pe .aku harus teruskan kerja kerja ku . then , ada la stuff nurse sorangg nie tegur aku .

" adakah bila awak nak cek temperature macam nie ? kongsi kongsi kat patient lain ke lain ? ''

aku menjawap

'' yela , memang . bukan kah sudah ada plastik die .''

then , die balas .

'' kalau awak la . awak nak ke kongsi kongsi . ? ye , mmg ada plastik . adakaha awak tahu plastik tu ada bocor ke tak ? kalau ada bocor dah la awak kongsi kongsi dengan pesakit . pesakit dah la sakit . awk tambah sakit die lagi . dengan bagi saliva orang lain ke orang lain . '' awak nak ke kalau saya buad kat awak cm tu ?''

lalu , aku berkata .

'' memang la taknak . tapi ,prosedur yangg saya berlaja mcam tu . ''

stuff nure

'' last week saya keluar kan 24 batangg tau tak termometer , why taknak guna . after nie nak setiap sorangg pesakit satu termometer .''

aku

'' yeke ? mana saya tahu . oke lah terima kasih .''

lepastu , die panggil semua kawan kawan yangg lain . then membebel tentang hal yangg sama . malas aku dengar . buad buad tak tahu je . malas la malas !! hari hari nak dengar orangg membebel kan kawan kawan . ehehehehe .

papepun , tengs la stuff nurse NORLIZA .


2 comments:

  1. hahahaha , jururawat kerajaan kan. Like i told you . Jangan buat slack skali , nnt mula laa . HAAHA .

    lain org lain cara nya doe .
    Benda simple sekecik termometer je kan?
    i suggest lepas ni u observe dulu enviroment and instrument wad yang kau kerja tu .
    kalau banyak temometer dia , ko guna la satu patient satu temometer kan?

    Lau kitaorg kat sini dulu sem 1 , memang di ajar satu patient satu termometer . Lepas dah guna semua tu kena basuh kot doeeee .
    Tapi tu bergantung pade pengajar jugak laaa kan .lau pengajar yang complicated memang dia suruh buat. Lau tak , ilek2 dong je , temometer je pun kan?

    ReplyDelete
  2. masa tu aku tak tahu yangg wad tu mcam tu .
    wad lain tak kena macm tu that's why aku buad mcm biase je .
    hurmm . aku dah lupakan dah pun .
    pengajaran ~

    ReplyDelete